Всеосвіта інформує
Як допомогти учням 4-х класів адаптуватися до середньої школи: практичні поради
Перехід до п’ятого класу – відповідальний момент в житті кожного учня, для його батьків та вчителів. З початком навчання у середній школі в житті дитини відбувається безліч змін: нові викладачі та навчальні дисципліни, обсяги завдань, зрештою, нові кабінети та коридори, а іноді й зовсім нова школа. Тому психологічна служба школи має зробити все можливе, щоб адаптаційний період видався якнайменш травматичним.
Першим етапом є психологічна діагностика четвертокласника. Про це детальніше розповіла Олена Литвиненко, кандидатка психологічних наук, доцентка кафедри практичної психології Київського університету імені Бориса Грінченка, когнітивно-поведінкова психотерапевтиня.
Найперше, на що потрібно звернути увагу – це на ознаки готовності дитини до переходу у 5 клас:
Психофізіологічна
Дитина на фізіологічному рівні має бути готова до того, що її навантаження суттєво збільшиться: побільшає уроків й завдань. Це також готовність мозку, нервової системи й всього організму взяти на себе удар.
Психологічна
Це ставлення, бажання вчитися й спілкуватися з однокласниками. Готовність до нового. Психологічна готовність залежить від того, наскільки дитина є відкритою. Якщо вона трохи замкнута і болісно переносить в житті зміни, то потребує більше уваги й турботи.
Інтелектуальна
Це рівень знань, з яким дитина 4 класу йде до 5. Чим вище він буде, тим легше пройде адаптація.
Ось перелік заходів психологічної адаптації учнів до навчання у середній школі:
Психологічна діагностика готовності учнів до переходу в середню школу
Виявлення учнів з «групи ризику»; індивідуальна робота з ними та їх батьками
Психологічна просвіта серед батьків учнів
Бесіди та ігрові зустрічі з учнями до завершення навчання у 4 класі
Заняття з елементами тренінгу з учнями після переходу до п’ятого класу
Психологічна діагностика адаптації учнів до навчання у середній школі
Виявлення учнів з «групи ризику»; індивідуальна робота з ними та їх батьками
Параметри психологічної готовності
Ставлення до школи якщо в дитини були проблеми у відносинах з однокласниками, у неї сформувалось неконструктивне бачення школи й вона не хоче туди ходити. Вона має настанову, що школа це погано і там сумно.
Мотивація – це бажання вчитись, готовність відкривати для себе нове. Це те, заради чого потрібно вчитися.
Потенціал – це комплекс заходів, характеристик. Якщо розбирати їх за індивідуально-психологічними рисами, це: відкритість до нового, готовність змінюватися, гнучкість та інше.
Коментарі
Дописати коментар