Булінг - погляд зі сторони дитини

Тілесне покарання очима дитини (Астрід Ліндгрен)

Історія про тілесне покарання очима дитини, яку розповіла дитяча письменниця Астрід Ліндгрен в 1978 році.
“Коли мені було років 20, я зустріла дружину пастора, яка розповіла, що коли вона була молода і народила першу дитину, вона не вірила в побої, хоча покарання дітей різками було тоді дуже поширеним. Але одного разу, коли синові було 4 чи 5 років , він створив таку витівку, що дружина пастора вирішила, незважаючи на свої принципи, всипати синові різками – вперше в житті.
Вона сказала синові, щоб він пішов у двір і сам знайшов для себе прут. Хлопчика довго не було, а коли він повернувся, обличчя його було мокрим від сліз. Він сказав: “Мамо, я не знайшов прут, але знайшов камінь, яким ти можеш в мене кинути”.
У цей момент мати раптово зрозуміла, як виглядала ситуація з точки зору дитини: якщо моя мама хоче зробити мені боляче, то немає ніякої різниці, як вона це зробить, вона може з таким же успіхом зробити це каменем. Мама посадила сина до себе на коліна, і вони разом поплакали. Вона поклала камінь на кухонну полицю як нагадування, що насилля – не вихід “.
Астрід Ліндгрен додала, що насилля починається з дитини, і якщо ми не можемо бачити ситуації з точки зору дитини, то ми можемо навчити дитину чомусь абсолютно не тому, про що ми думаємо, що вчимо.
Ця промова Астрід Ліндгрен створила у шведському суспільстві гарячі дискусії про фізичне покарання дітей.
У 1979 Швеція стала першою країною у світі, яка повністю скасувала тілесні покарання дітей як у школі, так і вдома.










Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

ПРОЕКТИВНА МЕТОДИКА “ДЕРЕВО”

Мудра притча про моркву, каву та яйце

Методика "Колесо життєвого балансу"